Žádost o stavební povolení od drážního úřadu na tunel
ŘSD žádá stavební povolení od drážního úřadu na II etapu. Teď už jenom doufat, že se termín zahájení stihne podle plánu a nebudeme II etapu dělat jako první salámovou metodou.
Zajímavá informace:
- Ražba bude probíhat ze severu k jihu
- Úniková štola z tramvajového tunelu bude "jednosměrná". Tedy z tramvaje bude možné uniknout do galerie ( V té době už bude na vjezdu do tunelu červená ). Z galerie do tunelu se půjde dostat jenom speciálním klíčem.
- Ražená část má délku cca 333 m, přesypané části mají délku cca 167 m
- Návrhová rychlost trati je stanovena na 50 km/h, minimální navržený poloměr je 160 m ( Tady je škoda že není 60Km/h :o( )
- Po dobu výstavby bude trať 2x jednokolejová. Délka prvního jednokolejného úseku je 385m. Délka druhého jednokolejného úseku je 371m. Směrové a výškové geometrické uspořádání provizorních kolejí a jejich napojení na stávající trať předpokládá provozní rychlost max.15km/hod.
- Výška trolejového vedení ve volné trati je navržena 5,5m. Tato výška bude plynule snížena na výšku 5,1m pod nově navrženou lávkou pro pěší (SO C202) a na výšku 4,3m v tunelu.
- Osvětlovací soustava v tramvajovém tunelu je tvořena svítidly se světelnými zdroji LED. Svítidla budou umístěna na stěnách tunelové roury. Vzdálenost mezi svítidly v jedné řadě je ve vnitřním prostoru tunelu 16m, na portálech jsou svítidla z důvodu zrakové adaptace od sebe vzájemně vzdálena 2m. Svítidla budou provozována ve dvou režimech - denním a nočním. V denním režimu budou svítit všechna svítidla s vyšší intenzitou. Vybraná svítidla v každé řadě budou sloužit také pro nouzové osvětlení tunelu - budou mít dvě funkce - provozní osvětlení, nouzové osvětlení.
- Tunel i galerie budou vybaveny CCTV systémem s video detekcí
- V tramvajovém tunelu jsou na základě požadavku DPMB instalovány dva opakovače GPS
- Řídicí systém tunelu zabezpečí vjezd pouze jedné tramvaje na jedné koleji (na jedné koleji v tunelu se nesmí nacházet dvě tramvajové soupravy) - za pomoci kolejových obvodu, radiových obvodů a videodetekce před tunelem bude ŘS hlídat pohyb tramvají a pokud bude daná kolej v tunelu obsazena, ŘS nesmí pustit na tuto kolej další soupravy
- U obou zastávek budou osazeny nové nebo využity stávající předvěsti, které budou v trvalém režimu povolovat odjezd ze zastávky. ( Tedy tramvaj odjede ze zastávky tak aby měla volno do tunelu )